Най-после Агенция "Пътна инфраструктура" започва ремонт на участъка от магистрала "Тракия" в отсечката между Чирпан и Стара Загора. Общо 52-та километра от скоростния път са в безобразно състояние от години, пътят е сериозно нагънат, а от известно време там имаше ограничение за максимална скорост до 90 км/ч, защото АПИ нямаше пари да финансира ремонтни дейности. 

От днес започват строителните дейности на първите 12 км - в платното в посока Бургас. Целият ремонт ще бъде извършен поетапно. Участъкът, който ще се поправя от днес, е от 156-и км след пътен възел "Белозем" до 169-и км преди пътен възел "Оризово". 

Очаквано - по време на ремонта трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като скоростта на движение ще е до 70 км/ч. Поставянето на сигнализацията и пътните знаци ще започне днес следобед, докато от утре започва и същинската работа по трасето. 

Що се отнася до един от спорните въпроси по ремонта - неговата цена, то от АПИ дават интересен отговор. Индикативната, тоест прогнозната стойност на трасето е обявена за почти 90 млн. лв., или по 3,4 млн. лв. на километър само за едното платно. Бързите сметки показват, че двете платна на магистралата в тази отсечка ще струват почти колкото струваше цялостното изграждане на магистралата от нулата. 

От пътната агенция обаче твърдят, че ремонтът е "изключително сложен сам по себе си". Щели да подменят цялостно асфалтовата конструкция на четирите платна, ще се ремонтира надлезът при жп линията, ще се подновява пътна маркировка. 

"Не е редно да отнасяме  цената за конкретен километър, защото дейностите по различните участъци са изключително различни, различни подходи има, ще използваме различни методи. Да се придържаме за общата цена за платно, отколкото да ги разбиваме. 

Това са актуални пазарни цени към момента, преди 15 години цените са били по-различни, дори на битум, дори средните заплати са били 4 пъти по-ниски. Сега няма да е по-скъпо, просто е несравнимо", обяви пред бТВ Даниел Иваничков от АПИ. 

Не е особена изненада и фактът, че ремонтът се поема от държавното дружество "Автомагистрали", което се превръща в любимата компания на властта за такива дейности. Договор с нея се подписва без обществена поръчка, а сегашният ремонт влиза в големия рамков договор, който беше сключен за поддръжка и почистване на пътищата. Само за последните 2 години "Автомагистрали" получи над 4 млрд. лв. по подобен начин, като последно преди дни ѝ бяха "подарени" нови един милиард лева. 

Крайният срок за готовността на целия участък не е много ясен, но днес от АПИ обясниха, че се надяват до началото на ноември да могат да пуснат сегашния 12-километров участък. Кога ще бъдат започнати другите отсечки зависи основно от метеорологичните условия. При всички положения платното в посока София ще се ремонтира догодина.